בעיניי רבים, מבנים ניידים נתפסים כאחד מהפתרונות הטובים למצוקת הדיור. מדובר בפיתרון די זול בהתייחס לשאר נכסי הנדל"ן הממוצעים כיום בכל רחבי הארץ. כמו כן מבנים ניידים מספקים תנאי מגורים טובים וניתן כמובן להזיזם מנקודה לנקודה. אם מצאתם נחלה טובה לצרכיכם, אולם כעבור זמן מה החלטתם לעזוב, לא צריכה להתעורר שום בעיה, מה שיש לעשות הוא לעלות על הגלגלים בסך הכול ולשאת את הבית למקום אחר. בזאת למעשה מסתכם הרעיון של מבנים ניידים שנקראים גם כיום מבנים יבילים.  
 
סוגים שונים של מבנים ניידים
 
קיימים אנשים רבים כיום שהחליטו להפוך את המבנה הנייד לבית הרשמי שלהם, מקום העבודה או לחלל אחסון נגיש. ברמת העיקרון מבנה נייד מתייחס למעשה לכל מבנה שניתן להזזה ממקום למקום. קיימים מבנים מכל מיני סוגים כמו למשל מבנה שניתן להעמיסו כמו שהוא על גבי מנוף ולהעתיקו למקום אחר. מבנים אחרים חייבים להתפרק לכמה חלקים בעקבות הגודל שלהם כדי שניתן יהיה להעתיקם בכמה וכמה שלבים. כאן נציין כי גם קרוואנים נחשבים כיום למבנים ניידים לכל דבר ואף מספקים אפשרות נוחה יותר של ניידות.
 
קרוואנים כמבנים ניידים מוצלחים
 
את הקרוואנים ניתן לשכור או לרכוש והם למעשה מתפקדים כמו רכב ובית נייד בו זמנית, בעוד שקרוואנים אחרים מציעים רק מבנה נייד אותו ניתן לחבר ולגרור על רכב פרטי וסטנדרטי. מבנים ניידים נעשים מכמה חומרי גלם על פי השימוש והמטרה שלהם: אלומיניום, פלדה, עץ וכן בטון. חומרים אלו נבחרים ביתר קפידה על מנת שיוכלו לספק לדיירים לא רק בית בעל חזות טובה אלא גם איכות חיים גבוהה ואפילו אנשים משקיעים בו עם גופי תאורה איכותיים כמו בית קבע. בקרב לא מעט אנשים, אין ספק כי הרעיון של רכישת מבנים ניידים עשויים להיתפס תמוהים מעט.
 
יתרונות בית עבור רובני אמור להיות יציב וקבוע לקרקע, בלי אפשרות להזיזו. על כן האפשרות של מבנים ניידים נתפסת לעתים כרחוקה מהמציאות. אולם לאחר שתחשפו לשלל היתרונות של מבנים ניידים, סביר להניח תשקלו את האופציה מחדש ולא תזדרזו לבטל את הרעיון על הסף. מבנים ניידים יכולים להיות מוכנים תוך מספר שבועות ברוב המקרים. אין צורך להמתין שנים וניתן לקבל בדיוק את מה שרצינו בפרק זמן קצר במיוחד.
< לעמוד הקודם